Leksaks debatten

Såg på tv för en stund sen där dom diskuterade leksaksdebatten igen!!
En kvinna som undvek frågorna och som dessutom såg extremt läskig ut tyckte att tjejer och killar skulle ha samma saker. Jag vill att det ska vara jämnställt. Men jag tror inte att killarna vill gå runt i klänning :/
Det är såklart att tjejer får leka med bilar och killar får leka med dockor. Men det handlar ju inte bara om jämnställdhet utan om vad dom själva vill, tjejer kanske vill leka med dockor och killar med bilar.
När jag var liten lekte jag med både och. Fast jag lekte inte prinsessa utan mer "slänga ner dockor från balkongen med hemmagjord fallskärm lekar" :) Men det var ju jag, vissa älskar att vara prinsessa. Kan dom inte bara låta barnen bestämma?
Det finns ingen lag som säger att tjejer ska ha rosa och leka med dockor och killar leka med actionfigurer och ha blåa kläder!

Inte jätte snygg men ni förstår poängen ^^

Kort fattat tycker jag att dom ska fokusera på att göra något år svälten och krigen i världen istället för att fokusera på detta!

Ska sova nu, sov inte bra inatt. Vad jag har hört mamma och pappa säga, så blir jag hemma imorron. Nu är jag pigg för jag har tagit panodil men innan hade jag feber :(
Ses och sov gott ^^<3



Nehe nu funkar det inte att lägga in "kram micki<3" texten så jag får väl skriva det då ^^

Kram Micki<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Godkväll:*



allting bra idag? mycket snö?

2009-12-16 @ 16:33:23
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: Páscal UF

Hej, vi är ett UF-företag från Linköping som tillverkar och säljer armband!

Nu har vi lagt upp en hel del nya armband på vår blogg så tveka inte på att besöka oss! Psst.. alla armband kostar 60:- med inräknad frakt och emballage! Mvh Páscal UF.

2009-12-16 @ 16:53:40
URL: http://pascaluf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0